חיפוש

המדע והיופי של קרמי פנים

תוכן עניינים
קרם פנים

קרמים לפנים תמיד היו אבן יסוד בשגרת טיפוח העור ברחבי העולם. הם מבטיחים לחות והגנה על העור, והם מגיעים במספר עצום של צורות כדי להתאים למגוון סוגי עור ובעיות. אבל מה זה בעצם קרם פנים? ואיך עובדים הסוגים השונים? בסקירה הבאה נענה לכם על כל השאלות ששאלתם בנושא:

ההרכב הבסיסי של קרמי פנים

קרם פנים הוא אמולסיה, בדרך כלל תערובת של מים ושמנים, בשילוב עם מרכיבים אחרים כדי לספק יתרונות ספציפיים לעור. החלק של המים הוא להעניק לחות לעור, בעוד שהשמנים נועלים את הלחות הזו ומונעים ממנה להתאדות.

רכיבים פעילים

מרכיבים פעילים הם המרכיבים שגורמים לקרם פנים לעבוד לקראת המטרה שצוינה. בין אם זה הפחתת קווים עדינים, הבהרת כתמים כהים או שליטה באקנה, החומרים הפעילים הם שמשלימים את המשימות הרציניות. הרכיבים האלה יכולים לכלול בין היתר רטינואידים לאנטי אייג'ינג, חומצה סליצילית לשליטה באקנה, או ויטמין C להבהרה ועוד…

מרככים, חומרי לחות וחומרי אטימה

שלוש הקטגוריות הללו של מרכיבים פועלות בהרמוניה כדי להעניק לחות מצד אחד ולנעול אותה בעור מצד שני. חומרי הריכוך (כמו חומצות שומן וסרמידים) מחליקים ומרככים את העור. חומרי לחות (כמו גליצרין או חומצה היאלורונית) מושכים מים לעור, וחומרי לחות (כמו שמן מינרלי או לנולין) אוטמים את הלחות הזו על ידי יצירת מחסום מגן.

סוגים שונים של קרמי פנים

קרם יום

קרם ליום מכיל מרכיבים שמטרתם להגן ולהעניק לחות לעור לאורך כל היום. קרמים אלה מכילים לעתים קרובות SPF כדי להגן על העור מפני קרני UV מזיקות, ונוגדי חמצון כדי להגן מפני נזקי הסביבה.

קרם ללילה

קרם לילה עשירים ומזינים יותר מקרמי יום. בזמן שאנו ישנים, העור שלנו עובר למצב תיקון, וקרם לילה יעיל יכול לסייע בתהליך זה. לחומרים פעילים כמו רטינואידים ופפטידים יש תכונות חידוש ולכן אנחנו נוכל למצוא אותם בכמעט כל קרם לילה וכמעט בכל מותג.

קרמים לטיפול ספציפי

קרמים אלו נועדו להתמקד בבעיות עור ספציפיות, כגון אקנה, היפרפיגמנטציה או קמטים. החומרים הפעילים ישתנו בהתאם לבעיה שהם נועדו להתמודד איתה.

בחירת קרם פנים נכון

לאתר את הקרם המתאים לעור הספציפי שלכם יכול להיות משימה מורכבת בהתחשב במגוון העצום של האפשרויות. לכן, תחילה, חשוב להבין את סוג העור שלכם (שמנוני, יבש, מעורב או רגיש) ואת הבעיות הספציפיות של העור שלכם (הזדקנות, אקנה, יובש וכו') כדי לבחור את המוצר הנכון. הסתכלו תמיד ברשימת הרכיבים כדי לראות מה הקרם מבטיח לספק לעורכם, והתייעצו עם רופא עור במידת הצורך.

כוחם של קרמי פנים

למעשה, קרמים לפנים הם נדבך בסיסי בטיפוח העור. התערובת החזקה שלהם בלחות וההזנה של העור מספקים מגוון יתרונות. עם זאת, מה שהכי חשוב הוא לבחור את הקרם המתאים ביותר לסוג העור שלכם ולהשתמש בקרם באופן קבוע כחלק משגרת טיפוח מקיפה.

קרם פנים

פופה הוא האתר המרכזי בישראל עבור עדכונים שוטפים וחמים בתחומים שונים – לימודים, משפחה, חדשנות אופנה ועוד…הישארו מעודכנים 24/7 ובכל מקום:)

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים גם ברשתות החברתיות

התוכן המוביל בישראל!

כל מה שנכון וצריך לדעת במקום אחד...

אם אהבת את הכתבה, כנראה שגם אלו יעניינו אותך:

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

home3-hero-img.jpg
דילוג לתוכן