חיפוש

פנלים פולימרים לגימור מושלם

תוכן עניינים

כאשר אנחנו משפצים או רוצים לעצב את הבית מאפס, יש לנו כל כך הרבה החלטות לקבל, מההחלטות הכי קטנות שיש ועד להחלטות הגדולות ביותר. אחת ההחלטות שהכי אסור להקל בהן את הראש היא ההחלטה שאולי למראית העין נראית ממש ממש קטנה, אבל למעשה היא מאוד מהותית וזה הפנלים לרצפה. בכל השנים האחרונות הפנלים האלה מקבלים את הכבוד שמגיע להם, ובמקום אותם הפנלים הישנים, הפשוטים שמתפרקים בכל פעם וגם שייכים לפעם, היום ישנם פנלים פולימריים סופר עמידים, חזקים, ויותר מהכל, הם מהווים טאץ' עיצובי מאוד מובהק אל הבית המודרני.

למה בכלל צריך פנלים פולימרים?

הפנל בשביל הקיר הוא אותו אלמנט אשר מפריד, מחפה וגם יוצר את המעבר בין הרצפה אל הקיר, אבל למעשה הוא הרבה יותר חיוני ממה שאנשים חושבים. אם יצא לכם אי פעם להסתכל על הפנלים אשר צמודים אל הריצוף שלכם ולשאול "למה צריך את זה בכלל?" אנחנו מאוד נשמח להסביר, כי לכל הפנלים יש שלל תפקידים ייעודיים.

הגנה מלכלוך – תדמיינו שאתם כרגע שוטפים את הרצפה, ואין שום פאנל אשר מפריד בין הרצפה אל הקיר. מה יקרה? הקיר שלכם ישטף במים וחומרי הניקוי, והוא יתלכלך מאותה המטלית אשר איתה אתם מנקים את כל הרצפה. לעומת הרצפה שלנו, אשר מתלכלכת באופן שהוא תדיר, אין שום צורך בשטיפה של הקיר, ובגלל זה הפאנל עומד בתור "השומר" אשר מגן על הקיר.

הגנה מנזקי מים – תפקידו של הפאנל הוא להגן ולשמור על הקירות מהצפות שונות של מים. זה יכול להיות בזמן הניקיון, מתי שאתם שופכים דלי שלם של מים על כל הרצפה, וגם בעקבות "תאונות מים" שונות כמו, הצפות בבית, שירותים סתומים, כיור אשר עולה על גדותיו ועוד המון כדומה. מים כמובן יכולים להרוס לכם את הטיח ואת הצבע ולגרום להמון קילופים וגם לעובש, ובגלל זה הפנל קריטי למניעה של כל אלו.

השלמת הגימור – בזמן הריצוף, נוצרים המון רווחים קטנים אשר נמצאים בין הריצוף אל הקיר. הפנל של הקיר מחפה על על המרווחים הקטנים, והוא יוצר בעצם את הגימור המושלם והנקי ביותר בשביל הבית שלכם. בלי הפנלים, הסיכוי שאתם תזכו לגימור שהוא מושלם הוא ממש אפסי, בגלל שמדובר על דיוק אשר דורש מיומנות מקצועית מאוד גבוהה. בפרקט זה אפילו הרבה יותר מהותי. כאשר מדובר על המרכיבים של רצפת הפרקט, יש את הצורך ברווח של כ-1 ס"מ אשר ייוצר בין הפרקט אל הקיר, רווח אשר מאפשר לפרקט בעצם להתכווץ ולהתרחב. הפנל בשביל הפרקט מחפה על הרווח הזה וכמובן מסתיר אותו.

באיזה פנל לבחור?

בעבר היה מאוד מקובל להשתמש בפנלים אשר הם תואמים אל הריצוף, ככה שאם הרצפה שלכם הייתה פרקט, מקובל מאוד היה להשתמש בפנל של MDF או בפנל עץ. מדובר פה על חומרים מאוד פשוטים אשר רגישים אל מים ובגלל זה מהר מאוד הם נהרסים או נפגמים. היום כאשר מדברים על הפנלים, מדברים בעיקר על הפנלים הפולימרים, פנל פוליאוריטן הוא פנל אשר עשוי מחומר הפוליאוריטן, חומר מאוד חזק, עמיד וגם וגמיש. לפנלים מחומר MDF או פנלים מעץ יש יתרון מרכזי, הם בעצם מספקים את ההמשך הישיר למראה של הפרקט, וככה אפשר לקבל את הצבע ואת הגוון של הרצפה בצורה המדויקת ביותר גם בפנל של הקיר. אבל החיסרון שלהם עולה בהרבה על היתרון, הם מאוד רגישים ללחות וגם לרטיבות, הם מתכווצים לאורך הקיר והם יכולים אפילו להתנתק לחלוטין מהקיר, ולקחת איתם יחד את הטיח. בגלל זה פנלים פולימרים הם הכי מומלצים.

פופה הוא האתר המרכזי בישראל עבור עדכונים שוטפים וחמים בתחומים שונים – לימודים, משפחה, חדשנות אופנה ועוד…הישארו מעודכנים 24/7 ובכל מקום:)

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים גם ברשתות החברתיות

התוכן המוביל בישראל!

כל מה שנכון וצריך לדעת במקום אחד...

אם אהבת את הכתבה, כנראה שגם אלו יעניינו אותך:

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

home3-hero-img.jpg
דילוג לתוכן