חיפוש

מתקשים לגייס הון ראשוני ללקיחת משכנתא? הכירו את ההלוואות החוץ בנקאיות

תוכן עניינים

הלוואה חוץ בנקאית ניתנת בלי מעורבות של הבנק ולכן היא מאפשרת גם לבעלי חשבון מוגבל לגייס כספים. במאמר הבא נסביר כיצד משתמשים בזה על רקע האפשרות של נטילת משכנתא ומתי זה יכול להיות משתלם

הון ראשוני הוא תנאי ללקיחת משכנתא. בלי רמה מסוימת של הון ראשוני, שנקבעת על פי ערך הנכס והתקנות המופיעות בחוק, לא ניתן לקבל את אישור הבנק לנטילת משכנתא כי מבחינתו הסיכון יהיה גבוה מדי. עם זאת, לא באמת חייבים לפנות אך ורק אל הבנק על מנת לגייס הון ראשוני.

המאפיינים של הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית ניתנת על ידי גופים פיננסיים שנמצאים תחת פיקוח ואישור של הרשות לניירות ערך ושאר גופי הרגולציה. בגלל שמדובר על גוף חיצוני שלא קשור לבנק, הוא מאשר או מסרב לתת הלוואות על פי שיקולים עצמאיים. מבחינת אנשים בעלי חשבון בנק מוגבל למשל, המשמעות היא שניתן לקחת הלוואה חוץ בנקאית ולהשתמש בה כמינוף לקראת גיוס הון ראשוני ולאחר מכן לקיחת משכנתא.

כמו כן, אין מניעה לשלב בין הון עצמי קיים לבין הלוואה חוץ בנקאית. במקרים כאלה, גובה ההלוואה יהיה נמוך יותר ולכן גם הסיכון אולי שווה את זה. 

רוצים לקרוא עוד >> amazing.org.il

פופה הוא האתר המרכזי בישראל עבור עדכונים שוטפים וחמים בתחומים שונים – לימודים, משפחה, חדשנות אופנה ועוד…הישארו מעודכנים 24/7 ובכל מקום:)

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים גם ברשתות החברתיות

התוכן המוביל בישראל!

כל מה שנכון וצריך לדעת במקום אחד...

אם אהבת את הכתבה, כנראה שגם אלו יעניינו אותך:

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

home3-hero-img.jpg
דילוג לתוכן