חיפוש

כמה עולים לימודים בישראל?

תוכן עניינים

תואר ראשון בישראל יעלה לכם בין כמה אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים בשנה, אך צריך להביא בחשבון את הפרמטרים המשפיעים על המחיר וכמובן את ההבדלים בין מוסדות הלימוד האקדמיים. מבולבלים? הנה המאמר שיעשה לכם סדר

לימודים באקדמיה הם השקעה משתלמת. גם אם לא לומדים תואר ראשון במסלול פרקטי אלא רק מעשירים את הידע ואת תחומי העניין, זה בדרך כלל יבוא לידי ביטוי ביתרון מסוים בשוק העבודה. עם זאת, חשוב לדעת מראש כמה כסף הלימודים אמורים לעלות.

ההבדל בין אוניברסיטה ומכללה

בישראל קיימים פערי מחירים של עשרות אחוזים בין שנת לימודים לכל מסלול באקדמיה. הסיבה לכך היא שכר הלימוד המסובסד יחסית באוניברסיטאות המוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה, לעומת שכר הלימוד שאותו גובות המכללות הפרטיות. 

במכללות הפרטיות תצטרכו לשלם כמה עשרות אלפי שקלים עבור כל שנת לימודים לתואר ראשון. לשם השוואה, באוניברסיטה שכר הלימוד הוא סביב 10 אלף ש"ח בשנה בלבד. 

מכאן והלאה, צריך כבר לבחון כל מקרה לגופו כי תוכלו למשל להצטרף למסלול לימודי תעודה בלי תואר ראשון במחירים נמוכים משמעותית של כמה אלפי שקלים בסך הכל. בסופו של דבר, הכנת שיעורי הבית מחייבת את ההיכרות בין המחירים ואת ההשוואה בין מוסדות הלימוד עצמם. 

פופה הוא האתר המרכזי בישראל עבור עדכונים שוטפים וחמים בתחומים שונים – לימודים, משפחה, חדשנות אופנה ועוד…הישארו מעודכנים 24/7 ובכל מקום:)

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים גם ברשתות החברתיות

התוכן המוביל בישראל!

כל מה שנכון וצריך לדעת במקום אחד...

אם אהבת את הכתבה, כנראה שגם אלו יעניינו אותך:

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

home3-hero-img.jpg
דילוג לתוכן