חיפוש

כיצד לטפל בחרדות בקרב ילדים

תוכן עניינים

הדרך לטפל בחרדות אצל ילדים היא לבדוק מה גרם להן ולגלות בעיקר אמפתיה ויחס אישי. במקביל, אפשר לשקול פניה לייעוץ מקצועי או להפעיל את המעטפת החינוכית בבית הספר או הגן

חרדות עלולות להופיע אצל ילדים בגילאים שונים. אבל בעוד חרדות בגיל הגן למשל נחשבות טבעיות, יש חרדות חמורות שמחייבות את המעורבות של ההורים. 

אז קודם כל, צריך להבין באיזה סוג של חרדות מדובר. כדי לעשות את זה בצורה אפקטיבית, אפשר להשוות בין סוגים שונים של חרדות ולהתייעץ עם בעלי מקצוע. במקביל, ניתן לברר מה המצב בקרב קבוצת השווים של הילד – כמו למשל על ידי שיחות עם הורים אחרים.

מה עושים אם החרדות פוגעות באיכות החיים?

מבחינת התערבות של ההורים, הדגש במהלך טיפול בחרדות אצל ילדים הוא על זיהוי הגורמים שהעלו אותן על פני השטח. אם רוצים לטפל בבעיה ולא רק בסימפטומים, צריך לברר על מה החרדות יושבות ומה מהווה עבור הילד טריגר עבורן. לאחר מכן, ניתן להתמודד ישירות עם הסיבה לחרדות ולנסות לנטרל אותה.

כמו כן, צריך לגלות המון אמפתיה ולתת לילדים יחס אישי כדי לחזק אצלם את הביטחון. לבסוף, אפשר גם להפעיל את המעטפת החינוכית בבית הספר או הגן ולקבל עזרה מיידית. 

פופה הוא האתר המרכזי בישראל עבור עדכונים שוטפים וחמים בתחומים שונים – לימודים, משפחה, חדשנות אופנה ועוד…הישארו מעודכנים 24/7 ובכל מקום:)

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים גם ברשתות החברתיות

התוכן המוביל בישראל!

כל מה שנכון וצריך לדעת במקום אחד...

אם אהבת את הכתבה, כנראה שגם אלו יעניינו אותך:

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

home3-hero-img.jpg
דילוג לתוכן