חיפוש

התנאים לקבלת אזרחות ישראלית

תוכן עניינים

קבלת אזרחות ישראלית מחייבת עמידה בתנאים מסוימים כפי שנקבעו על ידי משרד הפנים. ישנם אזרחים רבים שהוריהם חיים בחו"ל או הכירו בני זוג ממדינה זרה ומעוניים לקבל אזרחות עבורם. בהתאם לחוק היבש שר הפנים הוא המוסמך להעניק את האזרחות לאדם. אם מכוח חוק השבות או על פי הנהלים שמיישמים את חוק האזרחות. אך הדרך לקבל את האזרחות המיוחלת לא תמיד קלה ויכולה לקחת זמן רב. לכן חשוב להגיע מוכנים. לוודא שכל המסמכים הנדרשים תקינים.

מי צריך הסדרת מעמד בישראל?

הסדרת מעמד מתבצע עבור מספר מקרים. בגיר שאינו אזרח ישראל הנמצא בארץ תקופה ומעוניין להתאזרח. הסדרת מעמד עבור אזרחות מכוח לידה ואימוץ, הסדרת מעמד עבור בן זוג זר – קבלת אזרחות דרך נישואין.  הסדרת מעמד לידועים בציבור. הסדרת מעמד עבור הורה של אזרח/ית ישראלית. הסדרת מעמד עבור ילדים של בן או בת הזוג הזרים.

קצת על התהליך

כדי לקבל את האישור המיוחל יש חובת נוכחות של בני הזוג בלשכת הרשות. אם הם לא חיים בארץ עליהם להגיע לנציגות הישראלית הקרובה ביותר למקום מגוריהם. בשלב הבא יש להגיש טפסי בקשה, תעודת נישואין, תמונות של שני בני הזוג, תעודת זהות של הצד הישראלי/ דרכון ודרכון זר של בן הזוג. לכל אלו חשוב מאוד לצרף מכתב עם הסבר מפורט ככל שניתן על הקשר ביניהם והכוונות לגבי העתיד ביחד. 

התנאים לקבלת האזרחות המיוחלת

כדי להבין מהם התנאים לקבלת אזרחות בישראל צריך לדעת בכלל מי זכאי לכך. יש  את עניין כח השבות שקובע כי כל יהודי זכאי לעלות ארצה באופן אוטומטי. אך יש הבדל בין חוק השבות המאפשר לעלות  לארץ לבין חוק האזרחות. כח השבות אכן מאפשר בתהליך קצר לקבל גם אזרחות. עבור מי שאינו יהודי יש את כח הישיבה בארץ עבור מי שישב בישראל בתקופות קדומות. אזרחות ניתנת גם עבור מי שנולד בארץ. כל השאר צריכים לעבור תהליכי התאזרחות. להגיש בקשה למשרד הפנים ולעמוד ברשימת התנאים הקובעים.

התייעצו עם המומחים של התחום >>> https://www.dangel-law.co.il/

פופה הוא האתר המרכזי בישראל עבור עדכונים שוטפים וחמים בתחומים שונים – לימודים, משפחה, חדשנות אופנה ועוד…הישארו מעודכנים 24/7 ובכל מקום:)

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים גם ברשתות החברתיות

התוכן המוביל בישראל!

כל מה שנכון וצריך לדעת במקום אחד...

אם אהבת את הכתבה, כנראה שגם אלו יעניינו אותך:

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

home3-hero-img.jpg
דילוג לתוכן