חיפוש

האם אתם יודעים הכל על בדיקת פאפ?

תוכן עניינים

כאשר מדובר על סרטן של צוואר הרחם, ניתן בהחלט להגיד שהוא הסרטן השלישי בשכיחות שלו בכל הנשים בעולם, אחרי כמובן סרטן השד והסרטן של המעי הגס. במדינת ישראל, הסוג של הסרטן הזה לא נפוץ כל כך והשיעורים של המחלה הם בין הכי נמוכים בכל מדינות המערב. כל שנה מאובחנות במדינת ישראל כ – 250 נשים אשר חולות בסרטן זה. למרות הנתונים האלה, מאוד חשוב לדעת שמדובר במחלה אשר עלולה להיות מחלה מאוד קטלנית, מחלה אשר עלולה להתפרץ אצל חלק מהנשים ובחלק מהמקרים אפילו בלי תסמינים מקדימים.

בדיקות שונות

אפשר לומר שהאמצעים הכי יעילים שיש היום נגד סרטן צוואר הרחם הם מניעה וגילוי מוקדם באמצעות בדיקת פאפ שגרתית של צוואר הרחם, אשר נועדה כמובן בשביל לאבחן שינויים ברקמות של צוואר הרחם. גילויים מוקדמים וטיפולים בזמן שצריך, עשויים למנוע התפתחויות של גידולים סרטנים. בדיקת פאפ משטחית מתבצעת אצל נשים שהן בריאות, במהלך הבדיקות השגרתיות אצל רופא הנשים שלך. לא בכל בדיקת פאפ אצל רופא הנשים שלך ייערך בנוסף משטח פאפ. אם את עדיין לא יודעת מהי הבדיקה הזאת, אז בדיקת פאפ היא כמובן הליך בשביל אבחון הסרטן של צוואר הרחם ונגעים שהם טרום סרטניים בקרב נשים. בדיקת פאפ תכלול איסוף של תאים מהצוואר של הרחם אשר הוא החלק התחתון של הרחם, אשר נמצא בחלקו העליון של הנרתיק.

שכבות הגילאים בין בדיקה לבדיקה

נשים מגילאים של 25 עד 65 מתבקשות לבצע בתור שגרה את הבדיקה של משטח צוואר הרחם, בתכיפות של אחת לשלוש שנים. על אישה אשר מוגדרת על ידי הרופא כשייכת אל קבוצת סיכון שהיא גבוה, להתייעץ עם הרופא לגבי הגיל של תחילת הבדיקות והתדירות שלהן. סל הבריאות הממלכתי כולל בתוכו בדיקת משטח צוואר הרחם לכל אישה אשר נמצאת בטווח הגילאים של 25 עד 54, בתכיפות של אחת ל- 3 שנים. לאישה אשר יש לה אינדיקציה רפואית, בכל גיל. הביטוחים המשלימים, מאפשרים את הבדיקה בלי קשר אל הגיל של המטופלת, בהשתתפות עצמית לאישה שלא בטווח של הגילאים אשר מזכה בבדיקה לפי סל הבריאות.

פופה הוא האתר המרכזי בישראל עבור עדכונים שוטפים וחמים בתחומים שונים – לימודים, משפחה, חדשנות אופנה ועוד…הישארו מעודכנים 24/7 ובכל מקום:)

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים גם ברשתות החברתיות

התוכן המוביל בישראל!

כל מה שנכון וצריך לדעת במקום אחד...

אם אהבת את הכתבה, כנראה שגם אלו יעניינו אותך:

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

home3-hero-img.jpg
דילוג לתוכן