חיפוש

דרמוקוסמטיקה – הפתרון למגוון בעיות עור נפוצות

תוכן עניינים

העור, האיבר הגדול ביותר בגוף, הוא לא רק קו ההגנה הראשון מפני גורמים חיצוניים, אלא גם שיקוף של בריאות הגוף והנפש. מגוון גורמים, החל מגנטיקה, לחצים נפשיים ועד השפעות סביבתיות, עלולים להוביל למצבי עור בעייתיים. 

במאמר זה, נסקור כמה מצבי עור נפוצים כגון אטופיק דרמטיטיס, אקנה, קשקשים, סבוריאה, אקזמה ועוד… נעסוק במצבים אלו ובסיבות להופתעם, התסמינים והפתרונות הפוטנציאליים שלהם, ונדבר בפרט על ענף הדרמוקוסמטיקה כפתרון לבעיות עור אלה.

מהי דרמוקוסמטיקה?

"דרמוקוסמטיקה" הוא מונח המשלב "דרמטולוגיה" ו"קוסמטיקה". כלומר, מוצרים דרמוקוסמטיים הינם מוצרים שנועדו לשמור על בריאות העור, לשפר את מראה העור ולנהל מצבי עור תוך מתן יתרונות קוסמטיים נוספים. בניגוד לקוסמטיקה המסורתית המתמקדת בעיקר בשיפור היופי, מוצרי דרמוקוסמטיקה מכילים חומרים פעילים טיפוליים, ולעתים קרובות הם מומלצים על ידי רופאי עור. דוגמאות למרכיבים פעילים אלו כוללים, בין היתר, חומצה היאלורונית ללחות, ניאצינמיד להבהרת העור וטיפול באקנה, וסרמידים לשיקום תפקוד מחסום העור. 

מוצרי דרמוקוסמטיקה יכללו קרמים, משחות וסרומים, ועד מסנני קרינה ומוצרים מיוחדים כמו איפור עדין וטיפולי לעור נוטה לאקנה או איפור בעל סובלנות גבוהה לעור רגיש.

בעיות עור נפוצות – על קצה המזלג

אטופיק דרמטיטיס: גירוד מעבר לפני השטח

אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור כרוני המאופיין בעור יבש, מגרד ואדמומי. זה מתחיל בדרך כלל בשלב הילדות ועשוי להימשך גם בבגרות. הסיבה המדויקת לאטופיק דרמטיטיס אינה ידועה, אך מאמינים שהיא כרוכה בשילוב של גורמים גנטיים, חיסוניים וסביבתיים. ניהול תסמיני אטופיק דרמטיטיס כולל שמירה על לחות קבועה של העור, הימנעות מטריגרים כמו סבונים כימיים או חומרי ניקוי מסוימים, ושימוש בקרמים או משחות תרופתיות. כמו כן, דרמוקוסמטיקה, המגשרת על הפער בין תרופות וקוסמטיקה, עשויה לספק יתרונות לחות והרגעה חיוניים לעור המושפע מאטופיק דרמטיטיס.

אקנה: יותר מסתם חצ'קונים

אקנה הוא מצב עור דלקתי, פוגע בעיקר באזורים בעור עם מספר גבוה של בלוטות שמן, כולל הפנים, החלק העליון של החזה והגב. מצב זה נגרם על ידי בלוטות השמן של העור, כאשר הן מייצרות יותר מדי חלב, מה שמוביל לחסימת נקבוביות ולהצטברות של חיידקים. אקנה קשורה בדרך כלל לגיל ההתבגרות, אך היא יכולה להשפיע על בני אנשים בכל הגילאים. טיפולים יעילים כוללים משחות מקומיות, טיפול תרופתי, ובמקרים חמורים יותר, טיפולים קצת יותר 'אלימים'. בנוסף, שמירה על תזונה בריאה והיגיינה נכונה יכולה לעזור בניהול המצב. עבור עור נוטה לאקנה, עולם הדרמוקוסמטיקה מספק פתרונות מיוחדים שאינם רק מטפלים בפגמים הנראים לעין אלא גם פועלים להסדרת ייצור החלב ושמירה על האיזון הטבעי של העור.

קשקשים: פתיתים וגרד

קשקשים הם מצב שכיח הגורם לעור בקרקפת להתקלף. קשקשים אינם מדבקים, והם אינם מזיקים בפני עצמם, אבל זה יכול להפוך במהרה למצב לא נוח, למביך, ולמארד שקשה לטפל בו. קשקשים יכולים להיגרם על ידי עור יבש, רגישות למוצרי שיער, וצמיחת יתר של פטרייה דמוית שמרים בשם Malassezia. 

פתרונות יעילים כוללים בדרך כלל שמפואים נגד קשקשים (ללא מרשם) המכילים מרכיבים כמו אבץ, פיריתיון,  או סלניום גופרתי, ושינויים באורח החיים כגון ניהול מתח ותזונה נכונה. בנוסף לפתרונות אלו, מוצרי דרמוקוסמטיקה שונים עשויים להיות כלי רב ערך בניהול קשקשים, ומציעים טיפול ממוקד בקרקפת החורג מעבר לפני השטח.

סבוריאה: עומס יתר של שמן

סבוריאה דרמטיטיס (Seborrheic Dermatitis), היא מצב עור שכיח המשפיע בעיקר על הקרקפת, וגורם לכתמי קשקשים על העור, לאדמומיות ועוד… סבוריאה קשורה לייצור יתר של שמן עור (סבום). בעוד שסבוריאה היא לרוב לכל החיים, תסמיניה ניתנים לניהול עם טיפולים כמו שמפו תרופתי, קרמים ומשחות שונות. יחד עם זאת, מוצרי דרמוקוסמטיקה רבים מציעים פתרונות רבי עוצמה לניהול סבוריאה, עוזרים לווסת את ייצור החלב, ותורמים לשיקום מחסום ההגנה הטבעי של העור.

אקזמה: גירוי מתמשך

אקזמה היא כינוי לקבוצה של מצבים הגורמים לעור להפוך לאדמומי, מגרד ודלקתי. אקזמות נפוצות בילדים, אבל הן יכולות להופיע בכל גיל. מדובר למעשה במצב כרוני הנוטה להתלקח מעת לעת. בדרך כלל, סטרואידים מקומיים (בהוראת רופא כמובן), חומרי לחות והימנעות מטריגרים ידועים הם האסטרטגיות הנפוצות לטיפול באקזמה. בשימוש קבוע, מוצרי דרמוקוסמטיקה עשויים לשפר משמעותית את תסמיני האקזמה על ידי מתן לחות עמוקה ועוזרת בשיקום תפקוד ההגנה של העור.

המטרה העיקרית של מוצרים דרמוקוסמטיים היא לתמוך בבריאות ובשלמות של מחסום ההגנה של העור, לשפר את מצב העור ולשפר את מראה העור הכללי. עם זאת, בעוד שמוצרי דרמוקוסמטיקה עשויים לסייע בניהול מצבי עור שונים, הם לא נועדו להחליף טיפולים רפואיים אלא להשלים אותם.

מגוון מוצרי קוסמטיקה בחנות האינטרנטית של קמדיס! 

הבנת מצב העור הספציפי איתו אתם או אדם לצידכם מתמודדים הוא הצעד הראשון לקראת מציאת פתרון יעיל. ב- Kamedis.co.il, אנו מציעים מגוון רחב של מוצרי טיפוח עור דרמוקוסמטיים שתוכננו במיוחד כדי לתת מענה וניהול מצבי עור נפוצים אלו. החל מתחליבים וקרמים ועד שמפואים מיוחדים, המוצרים שלנו מנוסחים תוך שימוש במחקרים העדכניים ביותר מעולם הטיפוח, ומכילים רק את המרכיבים האיכותיים ביותר. בין אם אתם מתמודדים עם אטופיק דרמטיטיס, אקנה, קשקשים, סבוריאה או אקזמה, בקרו ב- Kamedis.co.il כדי להזמין את הפתרון המושלם לצרכיו הייחודיים של העור שלך. 

סובלים מבעיות עור?

"אם גם אתם סובלים מבעיות עור שונות, אנחנו בקמדיס מזמינים אתכם לקבל ייעוץ חינם מהמומחים שלנו. אנו מתמחים בפתרונות לבעיות הנובעות מסימפטומים של בעיות עור שונות כגון אטופיק דרמטיטיס, סבוריאה, אקנה ואקזמות אחרות, עור אדמומי או יבש, קרקפת יבשה, בעיות עור, גרד, קשקשים, פסוריאסיז ועוד. 

 

מלאו את הפרטים הבאים ליצירת קשר עם המומחים של קמדיס:

 

 "

פופה הוא האתר המרכזי בישראל עבור עדכונים שוטפים וחמים בתחומים שונים – לימודים, משפחה, חדשנות אופנה ועוד…הישארו מעודכנים 24/7 ובכל מקום:)

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים גם ברשתות החברתיות

התוכן המוביל בישראל!

כל מה שנכון וצריך לדעת במקום אחד...

אם אהבת את הכתבה, כנראה שגם אלו יעניינו אותך:

חווית ספא בירושלים ובתל אביב

בהמולה של חיי היומיום, כולנו זקוקים למקלט של שלווה כדי להירגע ולהתחדש מפעם לפעם. כאן נכנסת לתמונה חווית ספא. בישראל שתי ערים הבולטות בהיצע הספא

קרא עוד »

המחבת המושלמת למטבח שלכם

מחבת היא כלי חיוני למטבח, והיא ממלאת תפקיד משמעותי בבישול היומיומי. עם אפשרויות רבות הזמינות בשוק, הבחירה במחבת הנכונה עלולה להיות מכריעה. בעזרת מדריך זה,

קרא עוד »

קישוטים ליום הולדת

יצירת האווירה המושלמת למסיבת יום הולדת היא לא רק העוגה והמתנות. קישוטי יום הולדת הם המפתח להפיכת כל בית רגיל למקום מסיבה בלתי נשכח. אז

קרא עוד »

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

home3-hero-img.jpg
דילוג לתוכן