חיפוש

איך להתמודד עם אחים שרבים כל הזמן?

תוכן עניינים

אחים לא תמיד יודעים להביע חיבה אחד לשני, לכן הם עלולים לריב. מצד שני, התפקיד שלנו כהורים הוא להיות ערניים למקרים שבהם הריבים כבר חורגים מתחום ההיגיון וכדאי גם להבין באיזה אופן עלינו להתערב

מריבות בין אחים הן ממש לא עניין נדיר. בגלל שילדים בכלל ואחים בפרט לא בהכרח יודעים איך להביע חיבה אחד כלפי השני או השנייה, התוצאה עלולה להיות ריבים שחוזרים על עצמם לעיתים קרובות. כמו כן, הריבים יכולים לבוא לידי ביטוי באלימות פיזית או מילולית.

התפקיד שלנו כהורים הוא לזהות את המקרים שבהם הריבים חוצים את הגבול. בנסיבות כאלה, עלינו להתערב ולעצור את המריבה. במקביל, כדאי להראות דוגמא אישית ולנצל את ההזדמנות כדי לשוחח עם הילדים.

כך תפעלו כדי למנוע עוד מריבות

הורים שערניים לריבות בין אחים שאין להן הצדקה אמיתית צריכים לפעול גם במישור הפרקטי וגם במישור הרעיוני. ראשית, כדאי לשוחח עם הילדים מיד כאשר האירוע מתרחש ולהצביע על נקודות שאולי צריך בעתיד לשנות ולתקן. 

שנית, יש להסביר לילדים על מערכת היחסים בין בני המשפחה ולהראות להם דוגמאות מהחיים האישיים. אם המצב ממש חמור או חורג מגבולות הבית אל המוסד החינוכי, ניתן לשקול לערב את המורים והצוות. 

לכתבות נוספות בנושא ילדים ומשפחה >> feed.org.il

פופה הוא האתר המרכזי בישראל עבור עדכונים שוטפים וחמים בתחומים שונים – לימודים, משפחה, חדשנות אופנה ועוד…הישארו מעודכנים 24/7 ובכל מקום:)

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים גם ברשתות החברתיות

התוכן המוביל בישראל!

כל מה שנכון וצריך לדעת במקום אחד...

אם אהבת את הכתבה, כנראה שגם אלו יעניינו אותך:

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

home3-hero-img.jpg
דילוג לתוכן